BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, December 16, 2010

Putera William & Kate Middleton dah bertunang :)

Bestnye... Akhirnya selepas 8 tahun bercinta, Putera William dan kekasihnya Kate Middleton mengikat tali pertunangan dan mereka juga dikatakan akan melangsungkan perkahwinan pada tahun depan. Setia betul Kate Middleton ni ye... Harap2 kesetiaan aku pun akan berakhir dengan kisah cinta yang indah sebegini. Kelihatan di jari manis Kate Middleton tersarung cincin berlian permata biru yang pernah dipakai oleh mendiang Puteri Diana dahulu. Seronok melihat kemesraan mereka, semoga mereka bahagia selama-lamanya.


Video temubual eksklusif bersama Putera William dan Kate Middleton





Friday, December 10, 2010

Rahsia kecantikan orang dulu-dulu... kena rajin je la hehe :)


Wanita silam mengutamakan kecantikan kulit dan rambut. Justeru, mandi lulur sangat digemari. Mungkin kerana mereka kerap berjemur di bendang dan ladang. Kesannya kulit mudah dibakar matahari, menjadi gelap, kering dan bersisik. Lantas mereka rajin menyediakan ramuan mandi lulur, sama ada menggunakan beras tumbuk ataupun rempah-ratus.

Ia bertujuan melembut serta menghaluskan kulit. Biasanya, padi yang baru dituai diasingkan secupak dua, dibuang kulit dan direndam berhari-hari. Airnya mesti diganti dua kali sehari agar tidak busuk. Setelah separuh lembut, ia ditapis dan ditumbuk separuh lumat.

Setiap kali sebelum bersiram, beras lumat yang dicampur perahan limau nipis disapu pada seluruh badan. Apabila separuh kering, baru disental untuk mengeluarkan daki degil dan sel mati. Selain berlulur, amalan mandi susu (berendam), juga disukai untuk mencerahkan kulit.

Jika mahu berseri, sesekali mereka mandi bunga dengan mencampurkan tujuh jenis bunga bersama sedikit perahan limau. Bagi wanita bersalin, mandian daun-daun kayu paling digemari untuk membuang angin di dalam badan, melancarkan peredaran darah serta mengharumkan badan.

Hampas kelapa digunakan untuk menyental daki. Selain itu, campuran kapur makan dan perahan limau nipis pula untuk menyental daki pada ketiak dan pelipat kaki.

Ada juga menggunakan beras pulut. Caranya mudah- goreng beras pulut tanpa minyak hingga kuning, kemudian tumbuk lumat. Ambil segenggam, titikkan air agar lembap,gosok pada bahagian bermasalah. Bagi mengelakkan kulit kering, mereka sapukan pula gel aloe vera (lidah buaya) ataupun minyak sayur-sayuran.

Bedak sejuk daripada beras juga sangat elok untuk menyejukkan muka, menghilangkan ruam serta menghaluskan kulit. Biasanya beras direndam berbulan-bulan hingga lembut, dititik di atas daun pisang dan dijemur berhari-hari. Setelah kering, disimpan di dalam mangkuk tanah dan dicampur hirisan daun pandan, bunga melati atau mawar agar berbau harum.

Bagi mengelakkan jerawat atau gatal-gatal, kunyit hidup yang ditumbuk lumat disapu pada seluruh wajah kerana ia mengandungi antiseptik semulajadi. Parutan buah jambu muda juga elok untuk menghilangkan jerawat. Bagi menegangkan kulit muka, putih telur segar (baru bertelur) disapu, manakala pupur parutan lobak dan timun untuk menyegarkan kulit.

Selain itu, pupur kacang hijau dan badam juga kerap digunakan untuk menjaga muka. Gel aloe vera boleh digunakan sebagai pelembap. Bagi menghilangkan parut yang masih baru pada muka, kulit pisang emas (bahagian dalam) disental pada kulit muka ataupun buih daripada kayu api (misalnya kayu getah) disapukan.

Tips mewangikan kereta :)


Kahkahkah!!! aku gelak guling-guling tgk gambar ni... terjumpa tips ni kat satu forum... kelakar betul, sape la punyer keje ni huhuhu :p

Thursday, December 9, 2010

Luna Maya melawat Ariel di penjara

Sedih apabila melihat Luna Maya menangis dalam video ini tapi mungkin ini satu pengajaran buat mereka.


Dato' Siti Nurhaliza - Belum terfikir untuk bersara

Tuesday, December 7, 2010

Graduan 'ulat buku' tak ke mana

Oleh Ruhaiza Rusmin


PENERUS KESINAMBUNGAN...mahasiswa di menara gading bukan saja perlu mempunyai kecemerlangan akademik malah kualiti modal insan.
PENERUS KESINAMBUNGAN...mahasiswa di menara gading bukan saja perlu mempunyai kecemerlangan akademik malah kualiti modal insan.
MENARUH HARAPAN...tanpa kemahiran dikehendaki majikan, graduan sukar menyerlah.
MENARUH HARAPAN...tanpa kemahiran dikehendaki majikan, graduan sukar menyerlah.

JIKA dulu menggenggam keputusan cemerlang dalam akademik bermakna masa depan cerah, kini semuanya berubah, malah bukan lagi jaminan mendapat pekerjaan.

Segulung ijazah bukan lagi ciri tarikan utama majikan dan pasaran kerjaya memilih graduan sebaliknya gabungan kemahiran insaniah lebih diutamakan industri.


Ini memberi 'amaran' kepada warga institusi pengajian tinggi (IPT) lebih bersedia mengimbangi tuntutan kecemerlangan akademik dan kepentingan kokurikulum.

Bagaimanapun, ada mahasiswa bersikap skeptikal dan menganggap jaminan kecemerlangan akademik masih menjadi tiket utama meraih pekerjaan.


Persoalannya, mengapa masih ada tidak mahu membuka minda dan menyalahkan semua pihak lain jika menganggur melainkan diri sendiri? Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, berkata tiba masanya mahasiswa menukar minda bahawa kecemerlangan akademik dan penganugerahan ijazah bukan asas kecemerlangan, sebaliknya perlu meningkatkan nilai kemahiran serta modal insan.


Beliau berkata, universiti atau mahasiswa perlu bersiap sedia menghadapi fenomena perubahan kebolehan pasaran yang semakin ditekankan majikan.

"Mahasiswa hari ini bukan saja memerlukan ilmu, tetapi kemahiran bagi memenuhi permintaan kebolehan pasaran yang sudah menjangkau tahap global.


"Justeru, tiba masanya universiti menjadi institusi bukan saja berpengaruh kepada masyarakat, malah mampu menukar minda warganya mengeluarkan graduan yang memenuhi permintaan negara.

"Gandingan universiti dan akademik perlu diseimbangkan dan bukan semata-mata melahirkan graduan ulat buku, tetapi tidak tahu hidup bermasyarakat atau kurang nilai di pasaran ekonomi," katanya.


Beliau berkata, sama ada institusi awam atau swasta perlu berganding dan bekerjasama bagi menjayakan matlamat pembangunan negara. "Gabungan ini merangkumi ilmu, kemahiran dan modal insan. Semuanya perlu dikuasai supaya mampu menjadi pelaburan pendidikan dan negara.


"Konteks pembelajaran hari ini juga bukan lagi statik sebaliknya merangkumi semua aspek seperti elektronik pembelajaran, pengajaran dan kemahiran modal insan," katanya.


Menjelang 2012, sektor pendidikan tinggi negara bakal memasuki fasa kedua Pelan Strategik Pengajian Tinggi Negara yang menggariskan tujuh teras utama merangkumi empat fasa iaitu Peletakan Asas (2007-2010), Peningkatan dan Pemerkasaan (2011- 2015), Kecemerlangan (2016) dan Kegemilangan dan Kelestarian ( melangkaui 2020).


Pelan Tindakan ini memberi tumpuan pada pembangunan modal insan dalam usaha melahirkan rakyat kreatif dan inovatif, beretika dan bermoral tinggi, mudah diubah suai dan berfikiran kritis.


Tiga kelemahan nyata mahasiswa di institusi pengajian tinggi ialah kemahiran komunikasi yang lemah, sikap tidak pandai membawa diri di kalangan masyarakat serta pemikiran kurang kritikal.


Katanya, kelemahan ini perlu diatasi segera bagi memastikan graduan yang dikeluarkan mempunyai nilai idea baru, tidak terkongkong dan luhur dalam pencarian ilmu serta dapat membantu masyarakat dalam penjanaan negara pada masa depan.


"Mahasiswa adalah aset terpenting universiti dan negara selain menjadi penentu kejayaan. Kepentingan itu tidak semestinya sekadar memenuhi tuntutan kerjaya semata-mata namun turut menyumbang kekuatan modal insan atau bakat.


"Ia bertujuan melestarikan pembangunan negara pada masa depan yang tidak boleh hanya bergantung ada hasil bumi semata-mata, tapi kekuatan masyarakatnya.


"Kelemahan sedia ada perlu dicari penyelesaiannya supaya mereka menjadi generasi baru lebih mantap, berkualiti, berdaya saing serta jati diri kukuh," katanya.


Cantik bukan kerana botox (betul ke? kolagen kot... hehe :p )



ROHANA Jalil mengakui tidak menyuntik wajahnya tetapi perubahan wajahnya kini adalah kerana teknik solekan.


ISU suntikan botox di kalangan artis tempatan sebenarnya bukan lagi satu berita baru. Kalau ditanya tentang perubahan mendadak pada wajah mereka, masing-masing mempunyai jawapan tersendiri.

Sama ada hendak mengaku atau terus berbohong kepada peminat dengan menafikan tindakan mereka itu, semuanya terpulang pada artis itu sendiri.

Hakikatnya, sekeping gambar tidak akan menipu sesiapa yang melihatnya kerana di situlah tersimpannya pelbagai cerita yang boleh ditafsir.

Masyarakat hari ini sudah semakin bijak menilai dan usahlah cuba hendak menipu mereka dengan pelbagai jawapan yang ada kalanya tidak masuk akal.

Artis popular, Ifa Raziah misalnya mengakui pernah bergelumang dengan dunia suntikan sehingga satu ketika dia sedar akan kemudaratan yang perlu dihadapinya lalu dia berhenti menggunakannya.

Keberanian Ifa memang wajar dipuji kerana dia sedar sampai bila harus berbohong kepada masyarakat. Sedangkan buktinya sudah jelas terpampang di akhbar dan majalah.

Kadangkala yang menjadi mangsa adalah pihak media yang sering dipersalahkan kerana dikatakan tidak mahu mendedahkan kisah artis yang sebenarnya mengamalkan suntikan pada wajah dan badan mereka.

Sebagai pengamal media, apa yang ditulis dan keluar di akhbar itu semuanya berdasarkan fakta serta kenyataan daripada hasil temu ramah yang berlangsung.

Kalau jawapannya ya, maka, itulah apa yang ditulis dan begitulah sebaliknya.

Hits juga tidak terkecuali apabila mendapat pelbagai reaksi daripada pembaca dan peminat yang sering kali bertanyakan tentang perubahan wajah artis yang pada mereka kelihatan cukup ketara sekali di dalam gambar.

Lebih menghairankan mereka, artis yang sudah berusia pun tidak mahu kalah dengan penampilan diri seolah-olah mahu bersaing dengan artis muda yang bergetah.

Tidak suntik wajah

SALAH seorang daripadanya adalah juara Bintang RTM 1980, Rohana Jalil yang juga tidak terlepas daripada menjadi mangsa perdebatan peminat hiburan.

Mereka tertanya juga apakah benar Rohana juga sama seperti artis lain yang cukup gemarkan suntikan. Peminat merasakan wajahnya kelihatan jauh berbeza jika hendak dibandingkan pada 10 atau 15 tahun lalu.

Mungkin akan ada yang mencebik, apa hendak disibukkan dengan kes cucuk muka ini kerana bukan hanya artis tetapi sekarang ini orang biasa pun ada yang melakukannya.

Berkesempatan bertemu dengan penyanyi yang cukup masyhur dengan lagu Rayuanku di kediamannya yang terletak di Subang Jaya, Selangor, baru-baru ini, Hits mengambil peluang itu untuk merungkai segala persoalan yang bersarang di minda peminat selama ini.

Sejauh manakah kebenaran tentang isu perubahan wajah Rohana yang bukan hanya meniti di bibir peminat hiburan tetapi juga menjadi topik perbualan di laman sembang di alam maya.

Dalam sesi temu ramah itu, penulis juga membawa beberapa keping gambar lamanya yang dicetak daripada arkib gambar Utusan Malaysia untuk ditunjukkan kepada tuan punya badan.

Dengan tenang, Rohana memberikan justifikasi terhadap isu yang menjadi topik perbualan kami pada petang itu sambil membelek-belek gambar yang berada dalam genggamannya.

Diselak beberapa kali dan ditenungnya gambar-gambar ketika zaman kegemilangannya seraya berkata: “Saya tidak menyuntik wajah saya untuk menjadi cantik. Kalau dilihat pada wajah saya dalam gambar-gambar ini, semuanya adalah kerana teknik solekan.

“Dulu manalah saya pandai menyolek wajah sendiri ketika mahu membuat persembahan. Segala alat solek yang ada ketika itu, semuanya saya gunakan tanpa banyak bicara.

“Begitu juga dengan penampilan saya. Semuanya mengikut peredaran zaman. Tetapi, sekarang zaman sudah moden. Sudah ada jurusolek yang cukup bijak dan kreatif dalam menyolek wajah.

“Saya sendiri pun banyak belajar daripada mereka. Bukan hanya jurusolek tetapi juga pereka fesyen yang tidak lokek memberikan tips untuk menjaga penampilan diri.”

Punya peminat sendiri

MELIHAT kepada rejim kecantikannya, penulis sengaja mengusik isteri kepada seorang pegawai polis, Jangir Khan itu apakah dia mahu bersaing dengan artis-artis muda sekarang ini.

“Saya sudah melalui zaman populariti saya dan buat apa saya hendak bersaing dengan anak-anak muda. Saya mempunyai kumpulan peminat sendiri yang sehingga ke hari ini masih lagi kuat menyokong saya.

“Saya terus menyanyi pun kerana minat yang terlalu mendalam. Pernah saya mahu berhenti menyanyi dan duduk di rumah seperti suri rumah yang lain tetapi tidak boleh.

“Tangan ini masih lagi mahu menggenggam mikrofon dan membuat persembahan. Bukan tidak pernah suami saya suruh bersara tetapi saya akan melakukannya bila masanya sampai,” jelasnya sambil memberitahu anak ketiganya, Syakila Nisha, 18, kini mengikut jejak langkahnya sebagai seorang artis.

Sementara anak sulung dan keduanya, Rosella, 22, dan Shakirah Idora, 20, kata Rohana, lebih selesa dengan bidang yang tiada kaitan dengan dunia seni.

Selamat Menyambut Tahun Baru ( 1 Muharam 1432 H)

Tahukah anda apakah rahsia di sebalik bulan Muharram?

Muharram merupakan bulan pertama dalam tahun Islam (Hijrah). Sebelum Hijrah Rasulallah dari Mekah ke Yathrib kiraan bulan dibuat mengikut tahun masihi. Hijrah Rasulullah telah memberi kesan besar kepada Islam samada dari sudut dakwah Rasulullah, ukhuwwah dan syiar Islam itu sendiri.Pada asasnya, Muharram membawa maksud “diharamkan” atau “dipantang” iaitu Allah SWT melarang melakukan peperangan atau pertumpahan darah. Namun demikian larangan ini ditamatkan setelah pembukaan Mekah. (Al Baqarah 91).Sejak pemansuhan itu, umat Islam boleh melaksanakan tugas dan ibadat harian tanpa terikat lagi dengan larangan tersebut.

Peristiwa-peristiwa penting:
1. 1 Muharram – Khalifah Umar Al-Khattab mula membuat penetapan kiraan bulan dalam Hijrah.
2. 10 Muharram – Dinamakan juga hari “Asyura” pada hari itu banyak terjadi peristiwa penting yang mencerminkan kegemilangan bagi perjuangan yang gigih dan tabah dari menegakkan keadilah dan kebenaran.

Pada 10 Muharram juga telah berlaku:
1. Nabi Adam bertaubat kepada Allah
2. Nabi Idris diangkat oleh Allah ke langit.
3. Nabi Nuh diselamatkan Allah keluar dari perahunya sesudah bumi ditenggelamkan selama 6 bulan
4. Nabi Ibrahim diselamatkan Allah dari pembakaran Raja Namrud
5. Allah menurunkan kitab Taurat kepada Nabi Musa
6. Nabi Yusuf dibebaskan dari penjara
7. Penglihatan Nabi Yaakob yang kabur dipulihkkan Allah
8. Nabi Ayub dipulihkan Allah dari penyakit kulit yang dideritainya
9. Nabi Yunus selamat keluar dari perut ikan paus setelah berada di dalamnya selama 40 hari 40 malam
10. Laut Merah terbelah dua untuk menyelamatkan Nabi Musa dan pengikutnya dari tentera Firaun
11. Kesalahan Nabi Daud diampuni Allah
12. Nabi Sulaiman dikurniakan Allah kerajaan yang besar
13. Hari pertama Allah menciptakan alam
14. Hari Pertama Alllah menurunkan rahmat
15. Hari pertama Allah menurnkan hujan
16. Allah menjadikan ‘Arasy
17. Allah menjadikan Luh Mahfuz
18. Allah menjadikan alam
19. Allah menjadikan Malaikat Jibril
20. Nabi Isa diangkat ke langit

Diantara amalan yang disunatkan dalam bulan Muharaam iaitu:
1. Berpuasa.
Maksud Hadis: barang siapa berpuasa satu hari dalam bulan
Muharram pahalanya seumpama berpusasa 30 tahun.
Maksud Hadis:Barang siapa yang berpuasa tiga hari dalam
bulan Muharram iaitu hari Khamis, Jumaat dan Sabtu, Allah
tulis padanya pahala seperti mana beribadat selama 2 tahun.
2. Banyakkan amal ibadat seperti solat sunat, zikir dan sebagainya.
3. Berdoa akhir tahun pada hari terakhir bulan Zulhijjah selepas Asar sebanyak 3X
4. Berdoa awal tahun pada 1 Muharram selepas Maghrib 3X

14 perkara yang sunat dilakukan pada hari Asyura (10 Muharram )

1. Melapangkan masa / belanja anak isteri
fadhilat – Allah akan melapangkan hidupnya pada tahun ini.

2. Memuliakan fakir miskin
fadhilat – Allah akan melapangkannya dalam kubur nanti

3. Menahan marah
fadhilat – Di akhirat nanti Allah akan memasukkannya ke dalam golongan yang ridha

4. Menunjukkan orang sesat
fadhilat – Allah akan memenuhkan cahaya iman dalam hatinya

5. Menyapu / mengusap kepala anak yatim
fadhilat – Allah akan mengurniakan sepohon pokok di syurga bagi
tiap-tiap rambut yang di sapunya.

6. Bersedekah
fadhilat – Allah akan menjauhkannya daripada neraka sekadar jauh seekor
gagak terbang tak berhenti-henti dari kecil sehingga ia mati. Diberi
pahala seperti bersedekah kepada semua fakir miskin di dunia ini.

7. Memelihara kehormatan diri
fadhilat – Allah akan mengurniakan hidupnya sentiasa diterangi cahaya keimanan.

8. Mandi Sunat
fadhilat – Tidak sakit (sakit berat)pada tahun itu
lafaz niat : sahaja aku mandi sunat hari Asyura kerana Allah Taala.

9. Bercelak
fadhilat – tidak akan sakit mata pada tahun itu

10.Membaca Qulhuwallah hingga akhir seribu kali
fadhilat – Allah akan memandanginya dengan pandangan rahmah diakhirat
nanti

11 Sembahyang sunat empat rakaat
fadhilat – Allah akan mengampunkan dosanya walau telah berlarutan
selama 50 tahun melakukannya.
lafaz niat : sahaja aku sembahyang sunat hari Asyura empat rakaat
kerana Allah Taala. Pada rakaat pertama dan kedua selepas fatihah di
baca Qulhuwallah sebelas kali.

12 Membaca
“has biallahhu wa nik mal wa keel, nikmal maula wa nikmannaseer”
fadhilat – Tidak mati pada tahun ini

13.Menjamu orang berbuka puasa
fadhilat – Diberi pahala seperti memberi sekalian orang Islam berbuka puasa.

14.Puasa
Niat – Sahaja aku berpuasa esok hari sunat hari Asyura kerana Allah Taala.
fadhilat – Diberi pahala seribu kali Haji, seribu kali umrah dan seribu
kali syahid dan diharamkannya daripada neraka.


Saturday, December 4, 2010

Cinta, Rindu & Setia




Buat kekasihku,

Cintaku padamu luas, mampukah kau balas? Rinduku padamu banyak, bisakah kau congak? Setiaku padamu tak pernah putus, dapatkah kau rasa ianya tulus? Ia tergenggam dalam jiwaku nan dalam... Ia tenggelam dalam hatiku tidak terselam... Andai kau mengetahui apakah erti cintaku, rinduku dan setiaku padamu, pasti takkan kau betah walau sedetik meninggalkanku.


Friday, December 3, 2010

Berdoa dan terus berdoa...



Aku tidak tahu kenapa aku harus terus begini... menanti dan terus menanti. Adakah 'dia' benar-benar ingin memilikiku? Adakah 'dia' benar-benar tidak akan mempersia-siakan diri ini? Adakah 'dia' akan menyimpul ikatan yang terjalin di antara kami menjadi satu jalinan indah sebagai tanda cinta, kasih dan sayang bersama? Aku tidak tahu apa yang akan terjadi esok hari... Aku tidak tahu apakah yang bakal aku tempuhi pada hari-hari yang mendatang... Aku tidak tahu bagaimanakah kesudahan episod cinta ini... Jawapan bagi setiap persoalan ini hanya Dia yang maha mengetahui, hanya Dia yang bisa menentukan segala-galanya dan hanya Dia yang tahu apa yang terbaik untukku. Aku hanya mampu berdoa dan terus berdoa agar aku dapat mengecapi kebahagiaan di samping insan yang aku sayang... Ya Allah Ya Tuhanku, hanya kepadaMu tempat bermohon, tempat aku berlindung dan juga tempat aku berserah... Kau makbulkanlah doa dan harapanku ini... Amin.

Datuk Siti Nurhaliza says yes to Apple iPad powered by Yes 4G





YTL Communications, December 2, 2010

KUALA LUMPUR - Yes, the Fastest Mobil

e Internet Service with Voice, today welcomes Malaysia's most loved celebrity Datuk Siti Nurhaliza to the Yes flagship store as one of the many customers who have chosen to pair the amazing usability of their brand new Apple iPads and 4G flexibility, performance and mobility of the Yes Huddle mobile WiFi router (MiFi).

Upon collecting her iPad and Yes Huddle, Datuk Siti said, the iPad is a great device and for the device to live up to its potential, it needs amazing connectivity. With Yes being able to deliver speeds five times faster than 3G, I can finally use my iPad to its full potential.

When asked if Datuk Siti will be using the iPad frequently she replied, of course, it is such a versatile device. I can use it to catch up on my work and also use it to wind down after a busy day. Now that my iPad is powered by Yes 4G with five times the speed of 3G, there is so much more I can use the iPad for. I can see myself watching more videos, downloading more songs, uploading more pictures, sending out more emails and spending more time surfing the Internet with my iPad and Yes 4G.

Datuk Siti also said that mobile broadband performance is very important to her because she is always on the move and needs to get a lot done. Because she has a production company as well, she needs a good mobile broadband connection to be able to view large video and pic

ture files quickly while on the move. With Yes delivering up to five times the speed of 3G, Datuk Siti can be more productive while at the same time be mobile without any contracts or additional costs.

With the Yes Huddle Malaysia's first 4G MiFi (WiMAX in WiFI out) device and the Yes 4G mobile network, iPad users can realise the full potential of the iPad. The Yes Huddle connects today's WiFi devices to the 4G future. With the Yes Huddle up to five devices like the iPad, iPhone, and iPod can connect to the Yes 4G network via WiFi giving the user access to 4G mobile speeds five times faster than 3G even when in a moving vehicle, all with just one account.

Effectively, with the Yes Huddle, users get a 4G powered iPad cheaper than 3G, at 3 - 5 times the speed.

The Yes Huddle costs RM399 outright and when combined with the cost of an iPad with WiFi, is still RM50 cheaper than getting an iPad with 3G and WiFi.

In conjunction with the official iPad launch in Malaysia, Yes is giving a good reason for customers to power their iPads with Yes. Customers save RM50 on their Yes ID activation when they purchase the Yes Huddle and the Apple iPad at the iPad showcase located at the Yes flagship store, Lot 10 shopping centre from now until December 31. In addition, customers who s

ign-up for the Yes ID from today until December 19 get 10GB data usage for free all at a very low monthly minimum usage of RM30.




Saturday, November 27, 2010

Nak tahu apa lagi rahsia kecantikan Dato' Siti?



Semua orang impikan hidup yang bersemangat serta bertenaga tanpa mengira usia. Selebriti ikon Malaysia, Dato’ Siti Nurhaliza yang masih mengekalkan kejelitaannya dalam lingkungan usia 30an kelihatan lebih muda dan bertenaga dari usia sebenarnya.

Walaupun Dato’ Siti Nurhaliza memiliki wajah yang semulajadi cantik serta telah memahatkan namanya dalam carta emas seni muzik tempatan, beliau mengorak satu lagi langkah dalam bidang perniagaan dengan melabur untuk satu lagi produk kecantikan, Avita.

Dibuka di Malaysia dengan nama Sity Avita, beliau merupakan antara pengamal pengambilan Celergen, sejenis penokok antipenuaan dan terapi sel marin termaju dari Switzerland. Selain menggunakan produk penjagaan kulit jenama peribadinya, SimplySiti, beliau percaya bahawa kejelitaan dan keremajaan kulit berpunca daripada apa yang kita makan. Oleh itu sejak Jun 2009, Siti mengamalkan pengambilan produk tersebut.

Setelah mengambil Celergen selama lebih setahun, Siti mengalami kesan yang menakjubkan dan luar biasa termasuk peningkatan tahap tenaga, keserian wajahnya yang ketara serta kesihatannya secara keseluruhan yang bertambah baik.

Keyakinan serta semangat Siti menarik minat orang ramai untuk mengalami sendiri manafaat Celergen yang menakjubkan telah mendorong serta menggerakkan hatinya untuk menjadi rakan niaga dalam Sity Avita Sdn. Bhd.

Menggunakan nama Siti Nurhaliza dalam nama syarikat tersebut di Malaysia iaitu Sity Avita Sdn. Bhd., penyanyi nombor satu negara itu akui berbangga apabila syarikat induknya yang beroperasi di Singapura mahu menggunakan namanya.

"Ia merupakan persetujuan bersama dan Siti berbangga terlibat dalam pelaburan syarikat ini. Yang paling utama adalah produk tersebut yang meyakinkan." ujar Siti.

Walaupun Simply Siti baru berusia 8 bulan, namun tekad wanita bersuara emas itu dalam bidang perniagaan nampaknya bersungguh-sungguh. Janjinya, dia mahu memberikan sepenuh tumpuan untuk kedua-dua bidang perniagaan tersebut kerana terbukti produknya amat berkesan. Menurutnya, antara rakan artis yang menggunakan produk tersebut ialah teman baiknya, Kris Dayanti.

"Kalau boleh Siti mahu kedua-duanya berjaya. Ia diakui sendiri oleh KD apabila dia menggunakan produk tersebut. Kata KD ia amat berkesan terutamanya bagi yang memerlukan tenaga yang lebih."

Yakin bidang nyanyian yang diceburinya sejak 15 tahun lalu belum tentu menjadi masa depannya, Siti percaya jika bakat yang ada itu diuruskan dengan baik akan memberikan pulangan yang besar sama seperti yang pernah beliau lalui.

“Ada dua pandangan. Siti sendiri melihat yang menyanyi itu memberikan jaminan yang baik untuk Siti kerana Siti telah melaluinya selama 15 tahun dan banyak kejayaan yang telah dicapai. Karier nyanyianlah yang banyak memberikan Siti kehidupan yang baik tetapi kena cara yang betul. Kita perlu tahu bagaimana untuk menguruskannya untuk menjadi satu cabang perniagaan yang baik.” ujar Siti.

“Tetapi sampai bila Siti harus menyanyi. Oleh itu apabila sampai satu ketika yang terbaik, Siti mengambil keputusan untuk menjadi ahli perniagaan dalam bidang kecantikan. Kita boleh mempelbagaikan karier dan pernigaan ini untuk kebaikan kita sendiri.” tambah Siti lagi.

Pembukaan rasmi Sity Avita Sdn. Bhd menandakan permulaan perkongsian yang menarik antara Siti Nurhaliza dan Avita. Syarikat global Avita mula beroperasi di Malaysia sejak awal 2008 dan sudah bertapak di rantau Singapura, Taiwan, Jepun, Australia, Hong Kong, Filipina dan bakal membuka cawangan di Indonesia tidak lama lagi.

Majlis perasmian berlangsung di premis Sity Avita Sdn. Bhd di Menara UOA, Bangsar, Kuala Lumpur awal pagi tadi.

Saturday, September 18, 2010

Puisi Cinta - Illusi


Tiba2 je hari ni feeling semacam je dengar lagu ni...

Tuesday, September 7, 2010

Solekan Hari Raya ala Dato' Siti Nurhaliza - SimplySiti Gold Edition

Suka sangat tengok video ni... muka ct nampak putih gebu berseri-seri walaupun sedikit tembam :) Cara solekan oleh Nurul ni pun best, menarik dan nampak natural dengan menggunakan produk keluaran terbaru SimplySiti iaitu SimplySiti Gold Edition, nampak brownish (earth color). Kepada yang berminat bolehla mengaplikasikan teknik solekan ini hari raya nanti... Selamat mencuba :)


video

Wednesday, July 21, 2010

Nutrisi Penting Untuk Kulit Sihat

Kulit yang sihat bukan hanya memerlukan rawatan luaran tetapi juga memerlukan pengambilan nutrisi daripada makanan. Ikuti beberapa nutrisi yang boleh anda amalkan bagi mendapatkan kulit yang sihat.

Air

Air menjaga akar kulit agar sentiasa lembap, mengurangkan garis halus dan kerutan pada kulit, membantu sel untuk menyerap nutrisi dengan lebih baik serta mengeluarkan racun. Air juga dapat membantu melancarkan pengaliran darah dan menjaga kulit agar sentiasa segar dan berseri.

Selenium

Selenium merupakan mineral yang membantu melindungi sel-sel kulit daripada radikal bebas. Mineral ini juga berfungsi mencegah kanser. Anda boleh mendapatkan selenium daripada makanan seperti kacang Brazil, udang, daging, ikan kod, tuna, salmon, kerang, sardin dan tidak kurang juga dari pasta gandum penuh.

Coenzyme Q10 (CoQ10)

Coenzyme Q10 atau CoQ10 adalah merupakan antioksidan kuat yang dihasilkan dalam tubuh secara semulajadi. Antioksidan ini melindungi kulit dan sel-sel tubuh daripada kerosakan akibat radikal bebas. Ia juga terlibat dalam penghasilan tenaga dan fungsi sistem kekebalan tubuh. Ia boleh didapati dari makanan seperti salmon, tuna, organ dalaman seperti hati serta bijirin penuh.

Antioksidan Untuk Sel Sihat

Antioksidan mencegah atau melambatkan kerosakan sel akibat radikal bebas. Kerosakan ini boleh menyebabkan tanda-tanda penuaan seperti kerutan pada kulit dan kulit menjadi kering. Antioksidan boleh didapati dari semua jenis makanan khususnya buah-buahan dan sayur-sayuran berwarna seperti pelbagai jenis beri, tomato, aprikot, labu, bayam, ubi jalar, cili, kacang soya dan limau.

Vitamin A

Inginkan kulit yang cerah dan halus? Hanya tambahkan pengambilan makanan seperti limau atau lobak merah. Buah dan sayuran ini kaya dengan Vitamin A yang membantu memelihara kelembapan lapisan kulit bawah. Selain itu, Vitamin A juga boleh didapati daripada sayuran hijau, telur dan produk susu rendah lemak seperti keju dan susu.

Vitamin C

Vitamin C membantu melindungi kulit dari sinar matahari. Selain itu, ia juga dapat memperbaiki kerosakan kulit akibat radikal bebas. Radikal bebas pada umumnya merosakkan serat kulit seperti kolagen dan elastin. Vitamin ini juga boleh didapati dari makanan seperti paprika merah dan buah sitrus, betik, kiwi, dan sayuran hijau.

Vitamin E

Vitamin E merupakan antioksidan lain yang boleh mencegah kerosakan kulit akibat sinaran matahari. Vitamin ini juga berperanan sebagai anti-peradangan dan menguatkan sistem kekebalan tubuh. Ia boleh didapati dari minyak sayur, kacang, biji-bijian, buah zaitun, bayam, asparagus, serta sayuran hijau.

Asid Lemak Essensial

Asid lemak essensial seperti omega-3 dan omega-6 membantu menghasilkan lapisan minyak pelindung semula jadi kulit serta mencegah timbulnya jerawat. Ia boleh didapati dari minyak zaitun, minyak canola, biji rami serta jenis ikan seperti salmon, sardin dan marakel.

Minyak Sihat

Antara jenis minyak yang lebih kaya asid lemak essensial dibandingkan dengan minyak komersial yang lain adalah seperti minyak zaitun muda. Minyak ini membantu melembapkan kulit dan menjaga kulit agar kelihatan sihat dan berseri.

Friday, June 18, 2010

Produk SimplySiti - Dato' Siti Nurhaliza

video

Video 1 : Lawatan Dato' Siti Nurhaliza ke Korea


video

Video 2 : Tips kecantikan Dato' Siti Nurhaliza

video

Video 3 : Temubual Dato' Siti Nurhaliza dengan The Star


6 Bulan Siti Guna Sendiri SimplySiti

credit to www.murai.com.my

Teks Oleh: Syafiqah Jalal

KUALA LUMPUR, 10 MEI 2010: Sudah sebulan penyanyi dan ikon no.1 Malaysi Dato' Siti Nurhaliza melancarkan rangkaian produk kecantikan SimplySiti, namun masih terdapat segelintir pihak yang meragui keberkesanannya.

Malah, timbul persoalan sejauh mana keyakinan Siti sendiri terhadap produk yang mengangkat jenama namanya sendiri itu dan adakah dia sendiri turut menggunakannya dalam kehidupan seharian?

Beliau yang ditemui di road shownya sempena produk pelancaran SimplySiti bersama-sama peminatnya di One Utama Damansara, kelmarin telah menjelaskan lebih lanjut persoalan tersebut.

"Orang lain Siti tak pasti tetapi apa yang pasti Siti sendiri yang menggunakan dan menguji produk yang diproses ketika R&D dijalankan keatas kulit Siti selama 6 bulan sebelum ianya berjaya dipasarkan kepada orang ramai.

"Siti sendiri juga yang lihat segala pembikinannya yang berjalan di Korea, jadi tak timbul kata Siti tidak memakai sendiri produk ini kerana Siti tak nak terjadi apa-apa kepada pengguna, akhirnya Siti juga akan menanggung risikonya kelak.

"Bahan-bahan yang digunakan dalam produk SimplySiti semuanya berunsurkan bahan-bahan semula jadi seperti ekstrak daun Prunella Vulgaris yang mampu merawat semuala luka dan radang kulit kita," katanya.

Apabila ditanya mengapa Siti sanggup ke Korea untuk menggunakan khidmat ahli saintis di sana untuk produknya, Siti menjawab:

"Sepertimana yang kita tahu Korea merupakan pusat pembikinan dan pembuatan produk kosmetik yang terunggul di dunia, jadi tidak salah kita menggunakan kepakaran mereka untuk produk kecantikan di Malalysia.

"Kami mempunyai beberapa ahli saintis di Korea yang juga di bawa ke Malaysia untuk mengkaji dan merasai cuaca di sini supaya mereka paham masalah dialamai oleh wanita-wanita di Malaysia," katanya.

Jelas Siti lagi, dia juga ada merancang untuk membesarkan lagi pasaran produknya ke luar selepas beliau yakin dengan keluaran pertama produknya itu.

"Siti memang ada merancang untuk mengeluarkan produk-produk baru untuk Simply Siti ini, tetapi buat masa ini masih mahu menumpukan produk yang sedia ada ini sehingga ia betul-betul matang dan diterima oleh segenap golongan wanita diluar sana.

"Setakat ini Alhamdullilah Siti berpuas hati dengan jualan produk SimplySiti yang amat memberansangkan dan jualannya kini telah menembusi sasaran yang ditetapkan walaupun baru satu bulan ia dilancarkan," katanya.

Siti juga menjawab dengan ringkas mengenai dirinya kini sedang hamil memandangkan sering kelihatan tidak sihat di beberapa acara sejak akhir-akhir ini.

"Siti juga ada dengar semua khabar angin itu dan apa yang Siti boleh katakan Siti tidak hamil pun sama sekali", jawabnya dengan tegas.

Marie France Bodyline - Umie Aida

Umie Dipilih Duta Marie France Bodyline

credit to www.murai.com.my

Teks oleh: Syafiqah jalal

KUALA LUMPUR, 20 MEI 2010: Biarpun dilihat mempunyai bentuk badan yang ideal serta sentiasa bersenam untuk mengekalkan kecantikan serta kesihatannya, namun Datin Paduka Umie Aida mengakui dia sebenarnya mengalami masalah lebihan lemak di beberapa bahagian di tubuh badannya

"Memang ramai nampak saya seperti tiada masalah bentuk dan berat badan, tapi sebenarnya Umie mengalami masalah lebihan lemak yang terselindung di bebarapa bahagian badan saya dan ianya cukup degil untuk disusutkan walaupun Umie sering mengamalkan senaman.

"Bahagian-bahagian lemak yang degil untuk dihilangkan ini terdapat di lengan, peha dan perut tapi dengan Marie France Bodyline, masalah itu kini sudah dapat diatasi," kata Umie setelah diumumkan sebagai duta Marie France Bodyline di Restoran Sage, Gardens Mid Valley, baru-baru ini.

Dia yang dilamar produk pakar pelansingan badan dunia sekitar November tahun lepas sebelum berlangsungya majlis perkahwinannya dengan lelaki pilihan, Datuk Paduka Khairuddin Abu Hassan, 47, ini turut kelihatan dengan perubahan ketara yang dilihat berlaku pada tubuh badannya itu. Lebih-lebih lagi bila ianya sudah menepati sasaran yang dia impikan.

"Marie France Bodyline memberikan saya apa yang diidamkan iaitu pendekatan yang menyeluruh dalam penurunan berat badan dan pembentukan tubuh. Rawatan mereka yang serba canggih membantu saya sempat mencapai berta badan yang diingini sebelum saya melangsungkan majlis perkahwinan saya baru-baru ini.

"Sebelum mengikuti program pelangsingan Marie France Bodyline ini, berat badan saya telah mencecah sehingga 57Kg. Tapi, sejak memulakan program bersama Marie France Bodyline, saya betul-betul gembira sebab ia berjaya mencapai penurunan sebanyak 5kg beserta 13.5 inci dalam tempoh dua bulan", jelasnya.

Pengurus Besar Marie France Bodyline Sdn Bhd, Joanne Yeong pula mempunyai pendapat dan alasan tersendiri mengapa Umie Aida menjadi pilihan pusat pakar pelansingan badan dunia itu.

"Pada waktu itu, kami dapat tahu Umie akan melangsungkan perkahwinan. Walaupun semua tahu orang sudah tahu yang Umie memiliki bentuk badan yang slim tetapi saya nampak terdapat sedikit masalah di beberapa bahagian di tubuh badannnya.

"Selain itu, kami berpendapat imej dan personaliti yang ditampilkan Umie jugasangat serasi serta sesuai dengan jenama Marie France Bodyline. Sebab itulah kami memilih dia dan kami cukup gembira apabila dia bersetuju untuk menjadi duta kami yang terbaru",katanya.

Umie yang kelihatan cantik dan menarik dengan kelangsingan badannya itu turut berkongsi beberapa pengalaman ketika menjalani program pelangsingan badan di Marie France Bodyline.

"Mula-mula saya nak ucapkan terima kasih kepada Marie France Bodyline kerana memilih saya sebagai duta kepada pusat pakar pelangsingan badan ini. Mereka juga sentiasa sabar dan sangat flexible dengan jadual harian saya yang sentiasa padat dan sibuk.

"Dalam program pelangsingan ini saya cukup menggemari rawatan 'cool wrap'. Selalunya orang yang mahu cepat kurus akan menjalani mandi wap yang cukup panas. Tetapi, menerusi rawatan 'cool wrap' saya ditempatkan di dalam bilik yang sangat sejuk dan ia mampu menurunkan berat badan saya dengan cepat.

"Sepanjang saya menjalankan program pelangsingan ini, saya juga terpaksa berhentikan segala aktiviti sukan dan senaman selama 3 bulan. Pantang-pantang yang lain seperti baiasalah, saya harus disiplin dari segi pemakanan yang saya ambil dan paling penting mengambil makanan atau sarapan pada waktu pagi. Dan sepanjang program ini juga saya betul-betul dapat relaks dengan tidur serta yang paling penting ia tidak menyakitkan", kata Umie.

Perubahan bentuk badan Umie itu telah mendorong pihak Marie France Bodyline untuk menawarkan peluang kepada bakal pengantin untuk menang sambil kelihatan menawan pada hari perkahwinan melalui 'Peraduan Pengantin Sempurna'.

"Kepada pasangan yang berhasrat melansungkan majlis perkahwinan sepanjang bulan Oktober 2010 hingga Jun 2011, mereka ini digalakkan sangat menyertai 'Peraduan Pengantin Sempurna' yang mana kami akan memilih 3 peserta bertuah untuk menjalani program pelangsingan badan Marie France Bodyline menerusi pakej bernilai RM8,000",kata Joanne lagi.

Melaui peraduan ini peserta dengan penurunan berat badan yang paling tinggi akan memenangi peluang berbulan madu ke pulauan Maldives, voucher Marie France Bodyline bernilai RM3,333 dan sebuah pakej fotografi perkahwinan dari Keep Galery Wdding Studio bernilai RM4,988.

Pendaftaran peraduan kini dibuka dari 18 Mei hingga 18 Jun 2010. Untuk mendapatkan maklumat lanjut atau mahu berdaftar, sila layari www.mariefrancebodylinecontest.com.my. Setiap peserta yang berdaftar akan menerima voucher Marie France Bodyline bernilai RM380.

Wednesday, June 16, 2010

Ada apa dalam beg Siti Nurhaliza?

Hmmmm.... ada apa dalam beg Siti Nurhaliza ek...? Kalau nak tau, jom kita saksikan video rancangan Fuhh! yang disiarkan oleh TV3 dalam segmen "selongkar!". Wah, mcm2 ye kak ct kita ni isi dalam beg dia, hehehe!!! :)


video

Friday, June 11, 2010

Demam... :(

Balik kampung je mesti demam... letih betul. Dalam demam2 pun sempat lagi aku gi buat "hair rebonding" hehehe... dah lama duk pendam tu yang buat appointment awal2 dgn salon :) kertas exam budak2 tak tanda lagi... bila la mood rajin aku ni nak datang. Esok kena gi pulak salon buat "hair treatment" pulak, dulu aku buat rebonding takde pulak kena gi buat treatment lepas 3 hari... hmmmm takpela asalkan rambut aku cantik dah la :) 3 hari dah ni tak basah rambut naik pening kepala aku ni... tak sabar nak gi salon esok nak cuci rambut. Semalam aku buat kerja gila lagi, drive keta kelisa (manual) ayah aku semata2 nak jumpa "dia". Kalau nak tau, aku ni penakut giler bawak keta manual... tak suka la gear2 ni... tersengguk2 je keta tu hahaha!!! Apa2 pun terubat rindu gak dpt tgk "dia" setelah berbulan2 tak jumpa. Hari ni "dia" kata nak call tapi tak call2 pun... mana ni, cepatla call :(

Monday, June 7, 2010

Lagenda Budak Setan

Seronoknya berada di kampung halaman (Perlis). Dah lama tak berehat santai di rumah... kalau tiap2 hari macam ni kan best :) Nak tau apa aktiviti aku tiap2 hari? Lepak dalam bilik and online internet. Sekarang ni aku tengah giler dengan lagu "Hilangnya Cintamu" soundtrack film "Lagenda Budak Setan"... khayal je bila dengar lagu ni, terus tenggelam dalam lamunan :) Bila tengok trailer film ni, nampak mcm best je... aku terpesona dengan sinematografinya... ni yang tak sabar nak gi tengok hari Khamis ni :)





Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu

Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi
Tinggalkanku

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Ternyata memilih
Cinta yang fana

Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
Uuu...
Dalam harapan

Sunday, May 9, 2010

Selamat Hari Ibu

Siapalah daku tanpa dirimu
Walaupun kau sering memarahiku
Daku tidak pernah kecewa
Kata-katamu bak mutiara
Kerana ku tahu disebalik kekatamu itu
Terselindung secebis kasih seorang Ibu terhadap anaknya...
ku pasti setiap nasihat itu adalah untuk
kebaikan diriku...
Mengajarku erti sebuah kehidupan

Ibu….
Daku telah banyak berdosa kepadamu
Dapatkah daku membalas jasa baktimu
Yang laksana pepasir di pantai
Yang telah menyabung nyawa demi melahirkan diriku
Yang tidak jemu-jemu mendengar tangisanku semasa kecil
Dan menatap wajahku yang hina ini...

Sempena Hari Ibu
Daku berdoa ke atas kesejahteraan dirimu
Agar dipanjangkan umur dan sentiasa bahagia
Disamping keluarga tercinta.



Saturday, March 27, 2010

SimplySiti



Happynyerrrrrr.. dah dpt beli produk Simplysiti kat Watson di Metro Kajang.. Promoter kat Watson tu kata aku org pertama beli produk tu.. berbangganyerrrr :) Buat masa ni aku beli 3 brg je iaitu Acne Solution Simply 5 Cream spf 20 (ala2 BB Cream la), Simply Glitz Lip Gloss warna "soft coral" (nampak natural je bila pakai) dan satu lagi Simply Perfct 2 Way Cake spf 30 warna "natural beige".




Simply Perfect 2 Way Cake spf 30


Acne Solution Simply 5 Cream spf 20


Simply Glitz Lip Gloss

Tuesday, March 16, 2010

Cuti seminggu... balik kampung!!!

Terasa aman dan tenang tatkala menjejakkan kaki di kampung halaman, lupa sekejap kekusutan di perantauan. Namun dalam hati masih dilanda kerisauan. Entah mengapa aku merasakan yang dia seolah-olah telah berubah. Apa salahku? Adakah aku terlalu mendesak? Tapi setahu aku, aku tidak pernah memaksa cuma aku mahukan kepastian.
Sejak dua menjak ni, fikiranku selalu terganggu, air mata tak henti bertamu... adakah dia sudah jemu? Tuhan, tolonglah aku.. kuatkanlah perasaan cinta antara kami.. restuilah cinta kami.. satukanlah kami agar dapat kami mengecap kebahagiaan bersama tanpa sebarang halangan.

"Sayang kuingatkan dirimu bahawa ku tak bisa hidup tanpamu"


video

Sunday, February 14, 2010

Dato' Siti Nurhaliza & Datuk K @ Changi Airport... so cute :)

sukanyer tengok pic2 ni.. fesyen dato' ct nampak simple, rugged & cute + kulit dia yg halus mulus and nampak very luminous :p